Algemene voorwaarden

1. Toepassingsgebied en toepasselijk recht

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes opgesteld door en overeenkomsten aangegaan door ZASH CommV (BE0788.953.062) met maatschappelijke zetel te Secretaris Meyerlei 48/102, 2170 Merksem. Hierna genoemd ‘Leverancier’.

1.2. Het bedrijf, de instantie, de organisatie en/of persoon die de offerte heeft aangevraagd wordt hierna de ‘Opdrachtgever’ genoemd.

1.3. Aankoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk door de Leverancier aanvaard.

1.4. Afwijkende bedingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig mits er een voorafgaand en schriftelijk akkoord is tussen Leverancier en Opdrachtgever.

1.5. De contractuele relatie tussen de Leverancier en de Opdrachtgever wordt uitsluitend beheerst door het Belgische recht. Uitsluitend de rechtbanken van Antwerpen zijn bevoegd om kennis te nemen van enig geschil tussen partijen, tenzij de voorkeur wordt gegeven om het verschil voor te leggen aan de bevoegde rechtbank van de woonplaats of vestigingszetel van de Opdrachtgever.

2. Totstandkoming van de overeenkomst

2.1. De Overeenkomst komt tot stand wanneer de Leverancier het opnemen van de opdracht of de bestelling overgegaan is tot uitvoering, of van zodra er een schriftelijk akkoord is. Wanneer een opdracht door ons schriftelijk wordt bevestigd, dienen aanvullingen of correcties schriftelijk binnen de 48 uur te worden overgemaakt om als geldig te kunnen worden aanvaard. Offertes zijn 30 dagen geldig.

3. Offerte

3.1. Elke offerte, onder welke benaming ook,  opgesteld door de Leverancier, heeft een uitsluitend informatief karakter en is niet bindend.

4. Leveringstermijnen

4.1. De verbintenissen aangegaan door de Leverancier betreffen inspanningsverbintenissen. Termijnen zijn dan ook steeds indicatief.

5. Aanvaarding

5.1. De door de Leverancier geleverde prestaties, diensten, goederen worden geacht aanvaard te zijn wanneer geen schriftelijk bezwaar werd ingediend binnen de 8 kalenderdagen na levering. Als levering wordt aanzien het ter beschikking stellen van de prestaties, diensten en/of goederen door de Leverancier aan de Opdrachtgever.

6. Betaling

6.1. Facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na factuurdatum. Facturen worden elektronisch aan de Opdrachtgever bezorgd maar kunnen door eenvoudig verzoek ook per post bezorgd worden.

6.2. Op eenvoudig verzoek van de Opdrachtgever kan een vertaling van de factuur bezorgd worden in het Frans of Engels.

6.3. Bezwaren moeten, om geldig te zijn, bij aangetekend schrijven aan ZASH CommV of per mail aan hello.zashmarketing@gmail.com worden ingediend binnen de 30 dagen na factuurdatum.

6.4. Bij niet-betaling van de factuur op haar vervaldag, is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 2% per maand te rekenen vanaf de eerstvolgende dag na de vervaldag, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10% op het factuurbedrag met een minimum van € 125,00.

6.5. Indien de Leverancier voor de uitvoering van de opdracht derden inschakelt (Google, Facebook, …) zullen de kosten die door deze derden worden aangerekend steeds volledig, met een minimale marge van 2%, aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht. De Leverancier is gerechtigd een (periodiek) voorschot op deze kosten te vragen of deze volledig of gedeeltelijk voor te factureren.

6.6. Zash CommV heeft het recht om de samenwerking onmiddellijk te beëindigen zonder enige schadevergoeding te betalen indien de betaalachterstand op een factuur meer dan 60 dagen bedraagt.

7. Beroep op derden

7.1. Op vraag van de Opdrachtgever kan de Leverancier het beheer overnemen van diensten of software die door een derde partij werden geleverd of ontwikkeld, en/of oplossingen koppelen aan andere systemen beheerd door de Opdrachtgever of een derde partij. De Leverancier kan nooit verantwoordelijk of aansprakelijk worden gehouden voor eventuele fouten die door deze derde partij worden begaan, de onbeschikbaarheid ervan of fouten die direct of indirect hierdoor zouden worden veroorzaakt.

8. Overmacht

8.1. De Leverancier is niet aansprakelijk in geval hij door overmacht, of andere omstandigheden buiten zijn wil om, zowel binnen als buiten ZASH CommV, wordt verhinderd om de Overeenkomst uit te voeren.

8.2. Geen enkel geval van overmacht kan aanleiding geven tot een schadevergoeding.

8.3. Geen enkel geval van overmacht heeft de annulatie van de Overeenkomst tot gevolg.

9. Aansprakelijkheid

9.1. De Leverancier is niet aansprakelijk voor onrechtstreekse schade van de Opdrachtgever.

10. Intellectuele eigendommen

10.1. Auteursrechten inzake uitgevoerde werken in het kader van de Overeenkomst, blijven aan de Leverancier voorbehouden. Reproductie- en/of aanwendingsrecht wordt slechts overgedragen mits voorafgaande en schriftelijk akkoord tussen Leverancier en Opdrachtgever.

11. Vertrouwelijkheid en persoonsgegevens

11.1. De Opdrachtgever blijft gedurende de uitvoering van de Overeenkomst verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens en dient de Leverancier op de hoogte te brengen en te allen tijde te houden van eventuele verplichtingen die een impact kunnen hebben op de dienstverlening van de Leverancier.

11.2. De Leverancier behandelt verkregen persoonsgegevens strikt vertrouwelijk en zal op geen enkele andere wijze gebruik maken van de door de Opdrachtgever ter beschikking gestelde persoonsgegevens.

11.3. Indien het resultaat van de diensten die de Leverancier levert aan de Opdrachtgever de mogelijkheid biedt tot het verwerken van persoonsgegevens, dient de Opdrachtgever zich te houden aan de wettelijke bepalingen terzake en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/ GDPR) en de rechten van personen wiens gegevens worden verwerkt te respecteren.

11.4. De Leverancier verbindt er zich toe om informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt en zij van de Opdrachtgever heeft ontvangen strikt vertrouwelijk te behandelen.

12. Promotie/ communicatie

12.1. De Leverancier heeft het recht om promotie te voeren over de samenwerking met de Opdrachtgever, tenzij schriftelijk en voorafgaand anders werd overeengekomen.

13. Concurrentie

13.1. Het staat de Leverancier vrij om aan concurrenten van de Opdrachtgever diensten te leveren. De Leverancier zal er op toezien – in de mate van het mogelijke – dat andere personen voor beide Opdrachtgevers werken.

14. Nietigheid van een beding

14.1. Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zouden zijn, dan doet dit geen afbreuk aan de overige bepalingen van de algemene voorwaarden die onverminderd van toepassing blijven.

15. Geldigheid

15.1. Deze voorwaarden zijn laatst gewijzigd op 20/08/2022 en gaan ook vanaf die datum in.